Zdrowa kolacja – co zjadać?

25 Kwi

Na pewno głowicie się, co zjadać na kolację – wciąż krąży wiele mitów, między innymi taki, ze powinnyśmy wstrzymać się od jedzenia po godzinie osiemnastej czy dziewiętnastej –ale to juz dawno obalona teoria! Zjedzmy pyszna kolację trzy lub cztery godziny przed snem i nastawmy się na dobry, regenerujący i zdrowy sen. Świetną propozycją na ostatni posiłek w ciągu dnia będą na przykład orzechy, pestki (np. dyni czy słonecznika) oraz siemię lniane – możemy podjadać je osobno, albo zrobić sobie sycąca i smaczną mieszankę bakaliową.

Gdzie szukać magnezu?

W pestkach odnajdziemy ogromne pokłady magnezu, tak samo zresztą jak w orzechach – mamy tu naprawdę w czym wybierać – laskowe, włoskie, popularne fistaszki czyli orzeszki ziemne, orzechy brazylijskie, orzechy nerkowca – idealne na wieczorny seans filmowy i na pewno super jako kolacyjka. Pamiętaj jednak żeby nie przesadzić z ilością – wystarczy dwadzieścia do trzydziestu gram – są jednak dość kaloryczne i nie ma co za dużo tych kalorii w siebie ładować przed snem. Dobrą opcją będzie tez jogurt naturalny z siemieniem lnianym – siemię zawiera ogromne ilości błonnika dlatego jest super propozycją.

Sycące posiłki

składniki odżywczeŚwietnie wpływa chyba na wszystkie nasze układy i jest sycący. Możemy go dodawać dosłownie do wszystkiego, a z jogurtem jest niezwykle smaczny. Pamiętajmy jednak, by sięgać po jogurty naturalne, bo te owocowe mają w sobie ogromnie nieprzyzwoite ilości cukrów i tak naprawdę nie mają z prawdziwymi owocami nic wspólnego. Jeżeli mamy ochotę na taki owocowy zdrowy jogurt, to lepiej zróbmy go sobie same – z prawdziwych owoców i oczywiście bez cukru. Jogurt naturalny z jagodami czy borówkami z dodatkiem granoli , płatków owsianych czy wspomnianego boskiego siemienia to fantastyczny pomysł na zdrowy wieczorny posiłek. Zresztą p na śniadanie też się świetnie nada! Na kolację warte polecenia będzie także awokado. Ma w sobie chyba wszystkie możliwe witaminy! Prawdziwa bomba!

Najważniejsze składniki

Potas, magnez, witamina A, kwas foliowy – niezły zestaw mocy prawda? W ten sposób zapewnimy sobie prawidłową gospodarkę wodno-elektrolitową organizmu. Kolejna propozycja to jajko. Tak jest – dużo białka i mikroelementów plus mało kalorii – całe jajo! Oczywiście gotowane, bo ze smażonym to powinniśmy skończyć tym bardziej na kolację. Jajko dodatkowo zawiera fosfor i jest niesamowicie sycące – możemy do tego schrupać kawałek chrupkiego pieczywa wielozbożowego i potem spać spokojnie.