Xiaomi – wysoka jakość za przystępną cenę

16 Sie

Xiaomi to chińska spółka prywatna z siedzibą w dzielnicy Haidian w Pekinie. Specjalizuje się ona w projektowaniu, tworzeniu i sprzedaży smartfonów, aplikacji, a także elektroniki użytkowej. Firma została założona 6 kwietnia 2010 roku i od tamtego czasu podbija rynek zarówno wschodni jak i od niedawna zachodni. Mi1 był pierwszym produktem, który chińska firma dopuściła do sprzedaży. Warto zaznaczyć, że poza smartfonami firma wytwarza także: akcesoria do telefonów, powerbanki, słuchawki, głośniki przenośne, inteligentne opaski, smartwatche, kamerki sportowe, tablety, routery, telewizory, przystawki smart dla telewizorów, inteligentne buty, ubrania, czajniki, pojazdy segway (takie jak Xiaomi NINEBOT), żarówki Yeelight jak i oczyszczacze powietrza Airpurifier.

 

 

Naśladowca czy geniusz?

Dość często porównuje się całą działalność firmy Xiaomi do Apple. Dzieje się tak, ponieważ chiński gigant technologiczny prowadzi podobny marketing. Z tego też powodu możemy myśleć, że wzoruje się na Apple. Co więcej, prezes firmy, Lei Jun, prezentuje bardzo podobny styl do tego, który łączymy z osobą Steve’a Jobsa. Nosi on dżinsy i koszule. Jak pisaliśmy wcześniej, Xiaomi w podobny sposób do Apple zapowiada pojawienie się nowych produktów, które będzie można nabyć w sklepie. Mimo tych podobieństw chińska firma zapewnia, że wyznaje własne wartości. Na ten moment możemy stwierdzić, że jest to prawda. Xiaomi stało się teraz bardziej autonomiczne. Poza tym posiada ugruntowaną pozycję na rynku. Nie można też zapomnieć, że wyrobiło własny styl, który odnajdujemy w każdym z ich produktów. Najważniejszym hasłem pod jakim działa firma jest zapewnienie szerokiej gamy niedrogich produktów, które będą charakteryzowały się wysoką jakością. To właśnie założenie stało się główną myślą przyświecającą tej chińskiej marce.

Na samym początku firma nie posiadała własnego sklepu stacjonarnego. Nie korzystała też z możliwości rozprowadzania swoich produktów przez inne sieci sklepów. Do sprzedaży dochodziło wyłącznie poprzez witrynę internetową spółki. Skrót Mi jakim są oznaczone produkty tej marki wziął się właśnie od pierwszego kanału dystrybucji jakim była sprzedaż internetowa (mobile Internet).