Pozycjonowanie – jak to ugryźć?

19 Paź

Jeżeli myślisz o tym, by zająć się pozycjonowaniem, to musisz wiedzieć parę rzeczy. Często osoby, które zaczynały od copywritingu seo chcą potem iść „o krok dalej” i spróbować swoich sił w pozycjonowaniu, chociaż to praca zupełnie innego rodzaju i trzeba zadać sobie sprawę, chociaż przypuszczam, ze te osoby, które miały sporo do czynienia z seo tekstami dobrze wiedza o co biega i na co sie porywają. Ogólnie rzecz biorąc praca pozycjonera jest bardzo trudna i żmudna… Najlepiej by było mieć wielkie złoża anielskiej cierpliwości, bo się przydaje, zarówno do klientów, jak do upartych fraz z którymi za nic nie możemy sobie poradzić. Jak wystartować w tej branży? Jeżeli mamy doświadczenie w copywritingu to nie jest źle.

pozycja-w-googleChoć oczywiście musimy jeszcze mieć sporą wiedzę od tej technicznej strony jak to wygląda i mieć opanowane technologie takie jak Java czy SCC, a do tego wiedzieć co nie co o hostingach – na pewno im większa wiedze informatyczna będziemy mieć, tym lepiej. Ale wiedza wiedzą, a praktyka swoją drogą – w zawodzie pozycjonera najważniejsza jest praktyka właśnie. Praktyka z nutką kreatywności – tak by było idealnie. Więc najlepiej czym prędzej zacznijmy działać na własną rękę – stwórz swoją stronę na jakiś interesujący nas temat i spróbujmy ją dobrze wypozycjonować – takie doświadczenie nas wiele nauczy, a kiedy już nam sie uda dostać to top ten to na pewno będzie można się tym potem chwalić w CV i portfolio.

Oczywiście nie zatrzymujmy się na jednej stronie i najlepiej stwórzmy ich kilka – o różnej tematyczne i na tematy o zróżnicowanej popularności i pozycjonujmy je pod frazy właśnie o różnym stopniu trudności – to nam da również cenne doświadczenie, niezbędne w tej branży, bowiem z rożnymi oczekiwaniami klientów będziemy sie spotykać, z różnymi stronami i różnymi frazami. Musimy wiedzieć, jak ugryźć każdy odrębny przypadek i jak się zachować pozycjorsko w określonej sytuacji, to znaczy mieć jakieś poczucie, co jest wskazane, a co nie. Istotne jest także to, by od początku swojej pozycjonerskiej kariery intensywnie rozbudowywać i tworzyć swoje zaplecze – tworzyć, poszerzać, kupować – wszystko dozwolone, byle byłoby tego jak najwięcej, bo wierzcie mi lub nie – to tak naprawdę jest najlepszy wabik na klienta i potencjalnych pracodawców – firmy pozycjonerskie. Im większe mamy zaplecze, tym bardziej jesteśmy dla nich wartościowi.